Sytuacje, kiedy mimo tego, że danego dnia cały dzień byliśmy w domu, a mimo to awizo wylądowało w naszej skrzynce, zna chyba każdy z nas. Oczywiście możemy spotkać się z setkami uczciwych listonoszy, jednak tak jak w każdym zawodzie, możemy się także spotkać z czarnymi owcami. Świadczą o tym wpisy, jakich w internecie nie brakuje. Co możemy zrobić w takiej sytuacji? Jak złożyć skargę na listonosza?

Skarga w urzędzie pocztowym

W internecie, na wszelkich forach znalezienie tematu na temat skargi na listonosza nie jest żadnym wyzywaniem. Potwierdza to jedynie to, że w naszym kraju jest wielu obywateli, którzy mają problemy z nieuzasadnionym awizo, czy innymi problemami związanymi z osobami, których zadaniem jest dostarczenie listu poleconego. Pisma urzędowe, umowy czy wezwania sądowe to bardzo ważne dokumenty, dlatego, gdy widzimy awizo w naszej skrzynce, natychmiastowo jedziemy na pocztę. A paliwa czy czasu, który stracimy, już nie odzyskamy.

W czasie odbierania listu mamy możliwość poskarżenia się pracownikowi poczty na dane zachowanie listonosza. Bardzo często nasze uwagi zostaną wysłuchane. Rozmowa z przełożonym na przykład z naczelnikiem danego urzędu pocztowego może doprowadzić do czegoś dobrego. Jednak musimy pamiętać, że w przypadku, gdy nasza skarga zostanie wysłana pisemnie, będzie miała ona zupełnie inną wagę. Możemy to zrobić, wykorzystując formularz reklamacyjny, jaki bez problemu będziemy mogli znaleźć na stronie internetowej Poczty Polskiej.

Skarga poprzez elektroniczny formularz

W przypadku, gdy mieliśmy do czynienia z bezpodstawnym zostawieniem awizo, to możemy zgłosić taką sytuację poprzez elektroniczny formularz. Będziemy musieli przebrnąć przez formularz, który jest bardzo intuicyjny i wręcz czyta osobie wypełniającej w myślach.

Pozostałe formy skarg na listonosza

Według Poczty Polskiej, wnioski czy skargi mogą być wnoszone pisemnie oraz telegraficznie, wykorzystując faks czy przez osobistą wizytę w Biurze Wsparcia Klientów. Jednak nie ma co się oszukiwać, najszybszym oraz najtańszym rozwiązaniem jest wypełnienie formularza online.

Po jakim czasie skarga zostanie rozpatrzona?

Poczta Polska twierdzi, że wszelkie odpowiedzi na wnioski czy skargi odbywają się bez zbędnej zwłoki. Zapewniają oni sobie jednak czas miesiąca na ustosunkowanie się do zgłoszeń.

Jak to wygląda od strony prawnej?

Wszystkie opcje, które dotyczą reklamacji, jakie są zgłaszane do operatora pocztowego, trybu czy sposobu ich rozpatrzenia możemy znaleźć w rozporządzeniu do spraw reklamacji usługi pocztowej, jakie zostało wydane przez ministra infrastruktury. W paragrafie 14 możemy przeczytać, że nieustosunkowanie się do zgłoszeń, powoduje uznanie reklamacji.

Problemy z niekompetentnymi listonoszami miał chyba każdy z nas. Większość ludzi nie zwraca na nie uwagi, gdyż twierdzi, że jedna skarga nic nie zmienia. Jednak, gdyby każde niewłaściwe zachowanie zostało zgłoszone. To Poczta Polska funkcjonowałaby znacznie lepiej. A jedynymi osobami, jakie przez te problemy cierpią, jesteśmy my, czyli konsumenci.