Sytuacja związana z koronawirusem w dużym stopniu wpłynęła na wiele biznesów. W dzisiejszym artykule poruszymy temat sprzedaży na Amazon i eBay w czasie pandemii, a także opiszemy wsparcie, jakie eBay oferuje swoim sprzedawcom.

Elastyczność sprzedawców

Jakie praktyki stosują sprzedawcy? Przede wszystkim przygotowują się na to, że klienci zmienili swoje zachowania zakupowe. Dotychczas wykazywali się największą aktywnością w Internecie wcześnie rano lub późnym wieczorem. Obecnie są oni aktywni niemal całą dobę. Oznacza to, że sprzedawcy muszą być w gotowości non stop, gdyż pracują z domów.

Elastyczność ta niestety dostarcza kolejnych problemów, takich jak obciążenie łańcucha dostaw oraz niedostateczną wydajność firm kurierskich. W czasie kryzysu dostawa jest naprawdę kłopotliwa, dlatego firmy coraz częściej podpisują umowy z zewnętrznymi firmami kurierskimi, takimi jak GoGlobal24.

Co najczęściej kupujemy?

Amazon oferuje wiele narzędzi do śledzenia trendów zakupowej na swojej platformie handlowej. Korzystanie z nich, umożliwia dostosowanie oferty do aktualnego popytu.

Analizując historię wyszukiwanych haseł na Amazon widać ogromną zmianę. Jeszcze jesienią dominowała tam elektronika, jednak już w styczniu drugim najczęściej poszukiwanym produktem były maseczki antywirusowe. W lutym doszło do całkowitej rewolucji. Topowymi stały się produkty zabezpieczające przed koronawirusem. Kolejne miesiące przyniosły następne zmiany. Ranking został zdominowany przez papier toaletowy i środki do dezynfekcji.

Aktualnie wszystko wskazuje na to, że internetowy handel powoli wraca do stanu sprzed epidemii. Przyzwyczailiśmy się do obecnej sytuacji, a artykuły pierwszej potrzeby wróciły na sklepowe półki. Kiedy podstawowe potrzeby konsumentów zostały zaspokojone, ponownie zaczęli rozglądać się za materacami, odzieżą czy elektroniką.

eBay - Wsparcie dla sprzedawców z kontem firmowym

W ramach ochrony sprzedawców eBay wprowadził rozwiązania, które zabezpieczają status kont sprzedawcy w przypadku opóźnień lub zakłóceń w funkcjonowaniu usług pocztowych, na które nie mają wpływu. Oznacza to, że:

  • Konta sprzedawców są chronione przed obniżeniem oceny obsługi od 20 marca do 20 czerwca 2020 r.,

  • Wskaźniki opóźnionej wysyłki i anulowanych transakcji są automatycznie korygowane. Usuwana jest także liczba zanotowanych przypadków opóźnionej wysyłki czy problemy z transakcjami związane z ich anulowaniem,

  • Przypadki nieotrzymania przedmiotu w ocenie poziomu obsługi klienta oraz negatywne lub neutralne opinie są także automatycznie usuwane pod warunkiem, że poprawny numer przesyłki został podany przed skanowaniem przy dostawie, oraz gdy:

  • (w przypadku transakcji między sprzedawcą i kupującym z tego samego kraju) towar został dostarczony w ciągu 10 dni od szacowanej daty dostawy

  • w przypadku transakcji międzynarodowych) towar został dostarczony w ciągu 30 dni od szacowanej daty dostawy.

Koronawirus zmienił sposób funkcjonowania zarówno firm, jak i konsumentów. Wydawać by się mogło, że świat na moment stanął w miejscu, ale w rzeczywistości jest zupełnie inaczej.

Obsługa zagranicznej logistyki
W GoGlobal24 kompleksowo obsługujemy zagraniczną logistykę w ecommerce.