Sytuacja związana z koronawirusem w dużym stopniu wpłynęła na wiele biznesów. W dzisiejszym artykule poruszymy temat sprzedaży na Amazon i eBay w czasie pandemii, a także opiszemy wsparcie, jakie eBay oferuje swoim sprzedawcom.
Jakie praktyki stosują sprzedawcy? Przede wszystkim przygotowują się na to, że klienci zmienili swoje zachowania zakupowe. Dotychczas wykazywali się największą aktywnością w Internecie wcześnie rano lub późnym wieczorem. Obecnie są oni aktywni niemal całą dobę. Oznacza to, że sprzedawcy muszą być w gotowości non stop, gdyż pracują z domów.
Elastyczność ta niestety dostarcza kolejnych problemów, takich jak obciążenie łańcucha dostaw oraz niedostateczną wydajność firm kurierskich. W czasie kryzysu dostawa jest naprawdę kłopotliwa, dlatego firmy coraz częściej podpisują umowy z zewnętrznymi firmami kurierskimi, takimi jak GoGlobal24.
Amazon oferuje wiele narzędzi do śledzenia trendów zakupowej na swojej platformie handlowej. Korzystanie z nich, umożliwia dostosowanie oferty do aktualnego popytu.
Analizując historię wyszukiwanych haseł na Amazon widać ogromną zmianę. Jeszcze jesienią dominowała tam elektronika, jednak już w styczniu drugim najczęściej poszukiwanym produktem były maseczki antywirusowe. W lutym doszło do całkowitej rewolucji. Topowymi stały się produkty zabezpieczające przed koronawirusem. Kolejne miesiące przyniosły następne zmiany. Ranking został zdominowany przez papier toaletowy i środki do dezynfekcji.
Aktualnie wszystko wskazuje na to, że internetowy handel powoli wraca do stanu sprzed epidemii. Przyzwyczailiśmy się do obecnej sytuacji, a artykuły pierwszej potrzeby wróciły na sklepowe półki. Kiedy podstawowe potrzeby konsumentów zostały zaspokojone, ponownie zaczęli rozglądać się za materacami, odzieżą czy elektroniką.
W ramach ochrony sprzedawców eBay wprowadził rozwiązania, które zabezpieczają status kont sprzedawcy w przypadku opóźnień lub zakłóceń w funkcjonowaniu usług pocztowych, na które nie mają wpływu. Oznacza to, że:
Konta sprzedawców są chronione przed obniżeniem oceny obsługi od 20 marca do 20 czerwca 2020 r.,
Wskaźniki opóźnionej wysyłki i anulowanych transakcji są automatycznie korygowane. Usuwana jest także liczba zanotowanych przypadków opóźnionej wysyłki czy problemy z transakcjami związane z ich anulowaniem,
Przypadki nieotrzymania przedmiotu w ocenie poziomu obsługi klienta oraz negatywne lub neutralne opinie są także automatycznie usuwane pod warunkiem, że poprawny numer przesyłki został podany przed skanowaniem przy dostawie, oraz gdy:
(w przypadku transakcji między sprzedawcą i kupującym z tego samego kraju) towar został dostarczony w ciągu 10 dni od szacowanej daty dostawy
w przypadku transakcji międzynarodowych) towar został dostarczony w ciągu 30 dni od szacowanej daty dostawy.
Koronawirus zmienił sposób funkcjonowania zarówno firm, jak i konsumentów. Wydawać by się mogło, że świat na moment stanął w miejscu, ale w rzeczywistości jest zupełnie inaczej.
Obsługa zagranicznej logistyki W GoGlobal24 kompleksowo obsługujemy zagraniczną logistykę w ecommerce. |