Sprzedaż na platformach typu Amazon oraz eBay w czasie pandemii koronawirusa
author Marek Światowid 2020-07-02 12:40:14

Sprzedaż na platformach typu Amazon oraz eBay w czasie pandemii koronawirusa

Sytuacja związana z koronawirusem w dużym stopniu wpłynęła na wiele biznesów. W dzisiejszym artykule poruszymy temat sprzedaży na Amazon i eBay w czasie pandemii, a także opiszemy wsparcie, jakie eBay oferuje swoim sprzedawcom.

Elastyczność sprzedawców

Jakie praktyki stosują sprzedawcy? Przede wszystkim przygotowują się na to, że klienci zmienili swoje zachowania zakupowe. Dotychczas wykazywali się największą aktywnością w Internecie wcześnie rano lub późnym wieczorem. Obecnie są oni aktywni niemal całą dobę. Oznacza to, że sprzedawcy muszą być w gotowości non stop, gdyż pracują z domów.

Elastyczność ta niestety dostarcza kolejnych problemów, takich jak obciążenie łańcucha dostaw oraz niedostateczną wydajność firm kurierskich. W czasie kryzysu dostawa jest naprawdę kłopotliwa, dlatego firmy coraz częściej podpisują umowy z zewnętrznymi firmami kurierskimi, takimi jak GoGlobal24.

Co najczęściej kupujemy?

Amazon oferuje wiele narzędzi do śledzenia trendów zakupowej na swojej platformie handlowej. Korzystanie z nich, umożliwia dostosowanie oferty do aktualnego popytu.

Analizując historię wyszukiwanych haseł na Amazon widać ogromną zmianę. Jeszcze jesienią dominowała tam elektronika, jednak już w styczniu drugim najczęściej poszukiwanym produktem były maseczki antywirusowe. W lutym doszło do całkowitej rewolucji. Topowymi stały się produkty zabezpieczające przed koronawirusem. Kolejne miesiące przyniosły następne zmiany. Ranking został zdominowany przez papier toaletowy i środki do dezynfekcji.

Aktualnie wszystko wskazuje na to, że internetowy handel powoli wraca do stanu sprzed epidemii. Przyzwyczailiśmy się do obecnej sytuacji, a artykuły pierwszej potrzeby wróciły na sklepowe półki. Kiedy podstawowe potrzeby konsumentów zostały zaspokojone, ponownie zaczęli rozglądać się za materacami, odzieżą czy elektroniką.

eBay - Wsparcie dla sprzedawców z kontem firmowym

W ramach ochrony sprzedawców eBay wprowadził rozwiązania, które zabezpieczają status kont sprzedawcy w przypadku opóźnień lub zakłóceń w funkcjonowaniu usług pocztowych, na które nie mają wpływu. Oznacza to, że:

  • Konta sprzedawców są chronione przed obniżeniem oceny obsługi od 20 marca do 20 czerwca 2020 r.,

  • Wskaźniki opóźnionej wysyłki i anulowanych transakcji są automatycznie korygowane. Usuwana jest także liczba zanotowanych przypadków opóźnionej wysyłki czy problemy z transakcjami związane z ich anulowaniem,

  • Przypadki nieotrzymania przedmiotu w ocenie poziomu obsługi klienta oraz negatywne lub neutralne opinie są także automatycznie usuwane pod warunkiem, że poprawny numer przesyłki został podany przed skanowaniem przy dostawie, oraz gdy:

  • (w przypadku transakcji między sprzedawcą i kupującym z tego samego kraju) towar został dostarczony w ciągu 10 dni od szacowanej daty dostawy

  • w przypadku transakcji międzynarodowych) towar został dostarczony w ciągu 30 dni od szacowanej daty dostawy.

Koronawirus zmienił sposób funkcjonowania zarówno firm, jak i konsumentów. Wydawać by się mogło, że świat na moment stanął w miejscu, ale w rzeczywistości jest zupełnie inaczej.

Obsługa zagranicznej logistyki
W GoGlobal24 kompleksowo obsługujemy zagraniczną logistykę w ecommerce.
 

Najnowsze artykuły

Jak działa śledzenie przesyłek kurierskich?
Jak działa śledzenie przesyłek kurierskich?

W dzisiejszych czasach, kiedy zakupy online cieszą się ogromną popularnością, a przesyłki kurierskie...

Jak znaleźć idealnego kuriera do międzynarodowych przesyłek? Praktyczny przewodnik!
Jak znaleźć idealnego kuriera do międzynarodowych...

Wybór odpowiedniej firmy kurierskiej do wysyłki międzynarodowej to kluczowy krok, który może znacząc...

Czy warto korzystać dziś z transportu kolejowego towarów?
Czy warto korzystać dziś z transportu kolejowego t...

W XXI wieku globalizacja i rosnące zapotrzebowanie na sprawny przepływ towarów wymuszają rozwój różn...

Rosnące zadłużenie firm kurierskich zagraża najmniejszym podmiotom
Rosnące zadłużenie firm kurierskich zagraża najmni...

Rosnące długi firm kurierskich, szczególnie najmniejszych podmiotów, są poważnym problemem dla branż...

Samodzielne usuwanie pni po ścięciu drzew: bezpieczne metody i narzędzia
Samodzielne usuwanie pni po ścięciu drzew: bezpiec...

Usuwanie pni po ścięciu drzew może wydawać się trudnym zadaniem, ale z odpowiednim podejściem i narz...

Zielona architektura: Praktyczne sposoby na wprowadzenie natury do miejskiej przestrzeni
Zielona architektura: Praktyczne sposoby na wprowa...

W czasach, gdy beton i szkło dominują w miejskich krajobrazach, rośnie potrzeba przywracania natury...

Jak bezpiecznie wysłać przesyłki wielkogabarytowe?
Jak bezpiecznie wysłać przesyłki wielkogabarytowe?

Przesyłki wielkogabarytowe mogą obejmować sprzęt AGD, meble, maszyny przemysłowe czy inne towary o d...

Paczki do Włoch – jak zapewnić bezpieczeństwo delikatnym przedmiotom?
Paczki do Włoch – jak zapewnić bezpieczeństwo deli...

Aby bezpiecznie wysłać do Włoch delikatne przedmioty, można wykorzystać takie rozwiązania jak folia...

Zabawy z dzieckiem w domu - co robić z maluchem lub kilkulatkiem?
Zabawy z dzieckiem w domu - co robić z maluchem lu...

Już niedługo czeka Cię co najmniej kilka dni spędzonych z dzieckiem w domu? Świetnie, bo to właśnie...

Kiedy warto wynająć kontener?
Kiedy warto wynająć kontener?

Kontenery to produkty, które spełniają wiele funkcji i są przydatne w wielu branżach. Można w nich z...

Jak przewieźć meble ogrodowe?
Jak przewieźć meble ogrodowe?

Chcesz urządzić swój ogród albo zaaranżować balkon i planujesz kupić meble ogrodowe? Warto wiedzieć,...

Jakie firmy kurierskie Polacy wybierali najczęściej w 2023 roku?
Jakie firmy kurierskie Polacy wybierali najczęście...

W 2023 r. Polacy nadali blisko 900 mln przesyłek kurierskich. To prawie 2,5 mln dziennie i niemal 25...