Produkty kupione przez internet możemy zwrócić z różnych powodów. Niewłaściwie dobrany rozmiar, przedmiot niezgodny z opisem lub uszkodzony - przyczyny mogą być dowolne. Każdy konsument ma prawo do rezygnacji z umowy kupna-sprzedaży w ciągu 14 dni od dokonania transakcji.

Dzięki temu zakupy przez internet są jeszcze bezpieczniejsze i gwarantują pełną satysfakcję. Zwłaszcza, że zwrot przedmiotów zakupionych na Allegro jest niezwykle prosty, kiedy skorzystamy z usług Paczkomatów. Jak zatem dokonać zwrotu w kilku krokach?

Jaką paczkę możemy zwrócić w Paczkomacie?

Przez Paczkomat możemy zwrócić dowolny zakupiony na Allegro przedmiot, niezależnie od tego, czy otrzymaliśmy go przesyłką Allegro miniKurier24 InPost, czy Allegro Kurier24 InPost. Istotne są jednak wymiary przesyłki - w końcu paczka musi zmieścić się w jednej z trzech skrytek Paczkomatu. Do wyboru mamy szafki o rozmiarach:

  • A, czyli 8 x 38 x 64 cm,
  • B, czyli 19 x 38 x 64 cm, 
  • C, czyli 41 x 38 x 64 cm. 

Co więcej, waga przesyłki nie może przekroczyć 25 kg. W przypadku paczek większych i cięższych zwrot może odbyć się jedynie w Punkcie Obsługi Klienta InPost. 

Jak zwrócić produkt kupiony na allegro w paczkomacie - instrukcja krok po kroku

Zwrot produktów kupionych na Allegro warto rozpocząć od przesłania wiadomości do sprzedającego. Niezależnie od przyczyny powinniśmy poinformować drugą stronę o chęci odstąpienia od umowy. W wiadomości możemy ustalić, czy interesuje nas wyłącznie zwrot pieniędzy, czy wymiana towaru na inny, na przykład różniący się rozmiarem czy kolorem. Sprzedający często prosi wtedy, aby do przesyłki dołączyć również podpisaną deklarację rezygnacji z zakupu. Jak postępować później?

Krok 1 - zwrot online

Po zalogowaniu się do swojego konta na Allegro, wybierz zakładkę Kupione, a następnie wyszukaj na liście przedmiot, który pragniesz zwrócić przez Paczkomat. Kliknij Szczegóły i wybierz opcję Zwróć część lub całość zakupu. Wypełnij formularz zwrotu, w którym określisz przyczynę chęci odstąpienia od umowy, a także podasz swój numer konta bankowego do refundacji kosztów zakupu. Kliknij Zgłoś zwrot sprzedającemu i wybierz sposób wysyłki Allegro InPost, a witryna automatycznie wygeneruje kod zwrotu. Nie musisz go przepisywać, otrzymasz numer również w wiadomości SMS. 

Uwaga: Dla zakupu w jednej ofercie wygenerujesz tylko jeden kod zwrotu. Masz 14 dni na odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży, a następnie kolejne 14 dni na odesłanie produktu po wypełnieniu formularza zwrotu. 

Krok 2 - przygotowanie paczki

Przygotuj paczkę do zwrotu. Najlepiej jeśli zachowałeś oryginalne opakowanie. Dopilnuj, aby przedmiot został odpowiednio zabezpieczony. Do środka włóż także paragon. Paczka powinna zostać ofoliowana. Nie musisz opisywać jej adresem. Wystarczy wygenerowany przez stronę kod.

Krok 3 - wycieczka do paczkomatu

Udaj się z paczką do najbliższego Paczkomatu. Na ekranie wybierz opcję Nadam paczkę, a następnie kliknij Mam specjalny kod. Wpisz numer otrzymany w wiadomości SMS. Wybierz również optymalny rozmiar skrytki. Szafka otworzy się automatycznie. Umieść w niej przesyłkę i zamknij skrytkę. Jeśli w wybranym Paczkomacie nie ma wolnych skrytek w odpowiednim rozmiarze, udaj się do innego Paczkomatu w swojej okolicy lub odwiedź najbliższy Punkt Obsługi Klienta InPost.

Darmowy zwrot przez Paczkomaty jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników Allegro, a także dla transakcji opłaconych z góry za pośrednictwem Allegro Finanse. Same formalności związane ze zwrotem zajmują kilka sekund, a odesłanie paczki nie wymaga jej adresowania, co znacząco ułatwia całą procedurę.