Promocja produktów w Internecie rządzi się własnymi zasadami, z którymi warto zapoznać się w celu wydajniejszej e-sprzedaży. Korzystając z dużych serwisów aukcyjnych, jak choćby popularnego w naszym kraju Allegro, należy znać sztuczki, które pozwolą skutecznie wyróżnić swoją ofertę na tle setek innych, podobnych ogłoszeń. O czym w takim razie warto wiedzieć?

Tytuł – treściwie i na temat

Tytuł oferty powinien krótko i zwięźle prezentować to, co dane ogłoszenie obejmuje. Wbrew powszechnemu przekonaniu, wstawki takie jak „HIT”, „OKAZJA”, „UNIKAT” wcale nie przyciągają uwagi klientów – wręcz przeciwnie! Jest to zbędne przesycanie treści tytułu, co nie tylko zniechęca potencjalnych nabywców, ale czyni przeglądanie przez oferty niewygodnym i uciążliwym. Poza tym inne informacje powinny być zawarte w stosownych miejscach w opisie – tytuł to nie miejsce na lokalizację, login sprzedawcy, dane kontaktowe i tym podobne.

Opis przedmiotu – wszystko na swoim miejscu

Podobnie jak tytuł, opis przedmiotu powinien ograniczać się do istotnych informacji, a poszczególne dany powinny znaleźć się w wyznaczonych dla nich sekcjach. Zwroty, reklamacje i gwarancje – w celu zapewnienia klientom czytelności, należy zamieszczać je tam, gdzie są widoczne, a nie mieszać ich z pozostałym tekstem. To samo tyczy się danych dotyczących:

  • zwrotów

  • reklamacji

  • gwarancji

  • sprzedawcy/firmy

  • kontaktu

  • dostaw

Formatowanie tekstu – jak zadbać, aby był czytelny?

Klienci chętniej korzystają z ofert, których opis pozwala im na szybkie uzyskanie pożądanych informacji. To niezwykle istotne, aby zadbać o odpowiednie formatowanie tekstu, gdyż wielu sprzedawców po prostu nie zwraca na to większej uwagi. Kluczem jest wyróżnienie najważniejszych jego fragmentów, zachowując przy tym umiar w kwestii zastosowanych opcji edytorskich. Najczęstsze błędy to:

  • Nadmierne wytłuszczanie (pogrubianie) tekstu – gdy cały opis zostanie wyboldowany, nie tylko pogarsza się jego czytelność, ale także i samo wyróżnienie traci swój efekt.

  • Nadużywanie dużych liter – podobnie jak w przypadku wytłuszczania, całe wyrazy pisane dużymi literami powinny pozostać czymś szczególnym, kluczową informacją, którą chce się lepiej zaznaczyć.

  • Pisanie akapitów nagłówkiem – w opisach Allegro nagłówek powinien zachować funkcję nagłówka. Służy on do wydzielenia konkretnego akapitu opisu, a nie przedstawiania całych zdań.

Znaczna część potencjalnych klientów korzysta z Allegro za pośrednictwem telefonu, a jak wiadomo, urządzenia mobilne w nieco inny sposób prezentują zawarty na stronach tekst. Aby nie uczynić opisu nieczytelnym dla tych użytkowników, należy unikać środkowania tekstu przy pomocy spacji lub innych znaków.

Aby uzyskać efekt, który będzie prezentował się klarownie i pozwalał na szybkie odszukanie istotnych danych, powinno się skupić na narzędziach formatowania, lecz nie nadużywać ich. W ten sposób utworzyć można również estetyczne i czytelne listy, które zawierają dużą ilość informacji.

Grafiki zamieszczone w opisie – czego unikać?

Odradza się zamieszczania istotnych informacji dotyczących produktu w postaci grafik. Chociaż zabieg ten może wydawać się atrakcyjny wizualnie, to na mniejszych ekranach staje się nieczytelny, a same dane nie są objęte wyszukiwarką, co dla klientów jest bardzo niewygodne i może sprawić, że pominą oni taką ofertę.

Należy również wspomnieć, że zdjęcia, podobnie jak każdy inny element opisu, powinny być używane w umiarze. Chociaż stosowne grafiki mogą świetnie uzupełnić tekst, obrazując rzeczywisty wygląd produktu, to zamieszczanie w opisie obrazków o dużych rozmiarach i przeplatanie nimi tekstu to bardzo zła praktyka, która utrudnia przeglądanie oferty.

Artykuł powstał we współpracy z ErpBox.